sobota, 8 lutego 2014

Zimne napoje do gorących posiłków - czy to niezdrowe?

Nie wiem czy spotkaliście się z twierdzeniem, że najlepiej nie pić zimnych napojów do ciepłych posiłków, gdyż to utrudnia pracę żołądka. Ja tak. A czy to prawda?


Każdy rodzaj posiłku zarówno gorący, jak i bardzo zimny może źle wpłynąć na nasze samopoczucie i komfort trawienny. Poleca się spożywanie posiłków o umiarkowanej temperaturze, które nie spowodują dodatkowego podrażnienia układu pokarmowego.Unikanie dużych różnic w temperaturze spożywanych produktów ma bardzo duże znaczenie w przypadku chorób układu pokarmowego, takich jak choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy, nieżyt żołądka czy choroba refleksowa. Spożywanie bardzo zimnych napojów, może być także przyczyną podrażnień lub chorób górnego odcinka układu pokarmowego np. gardła. Do ciepłych posiłków proponowana jest woda mineralna o temperaturze pokojowej.Do posiłków z dużą zawartością tłuszczu o wyższej temperaturze najlepsze będą płyny o temperaturze zbliżonej do temperatury posiłku. Bez względu na rodzaj posiłku najzdrowszym rozwiązaniem jest spożywanie płynów kilka chwil po zjedzonym posiłku. W ten sposób nie dopuścimy do rozcieńczenia soku żołądkowego i zapewnimy bardziej efektywne trawienie.


źródło: wp.pl 


+ kilka zdjęć



śniadanie idealne <3


kolacja:) omlet + masło orzechowe + marmolada + herbata z cytryną i miodem :)

jogurt bananowy z bananem! mniaaam!!

kasza manna z marmoladą, masłem orzechowym i czekoladą 70% :)

po raz kolejny omlet :D jest strasznie sycący :) dodatki oczywiście marmolada+ masło orzechowe, a do tego maliny ze słoiczka :) 

DOMOWA PIZZA ! <3 ( po bokach nie jest spalona, to koncentrat pomidorowy :))

robimy sałatkęęę!

śniadanko :)

śniadanko nr 2 :)

:D:D:D



POZDRAWIAM! ;)

20 komentarzy:

  1. jakie pyszności... aż zgłodniałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak te sałatki wyglądają, zjadłabym! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja np. zupy muszę jeść bardzo ciepłe ;)
    ale ogólnie staram się nie mieszać zimnych i ciepłych posiłków / napojów

    OdpowiedzUsuń
  4. ja znam przepis na pizze dokładnie taka jaką się robi we włoskich restauracjach :)
    Zapraszam do siebie i do obserwacji :) --> http://veneaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem zdania, że w ogóle nie powinno się popijać w trakcie jedzenia, bo rozcieńcza się soki żołądkowe, a żołądek dłużej wtedy trawi;)

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ups, a ja często po gorącym obiedzie wypijam szklankę zimnego napoju :P

    OdpowiedzUsuń
  7. gdzie znalazłaś te batoniki z milki :) ???
    są urocze

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam jak w przedszkolu (będąc przedszkolakiem) zawsze mówiłam dzieciom, żeby nie popijały w trakcie jedzenia i nie piły przed, a było to trudne jak się wracało z harców na placu zabaw na obiad :D
    Ja jakoś odpowiednie napoje do posiłków wybieram zazwyczaj instynktownie, tyle, że przestałam się stosować do swojej dziecięcej mądrości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale mam ochotę na sałatkę grecką :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam, ja uwielbiam wypić szklankę zimnego soku do śniadania i do obiadu i nie wyobrażam sobie z tego zrezygnować :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba jesteś fanką omletow;P ja uwielbiam naleśniki.

    Zyciezobiektywem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. w sumie 16 lat miałam cztery wiosny temu,a pani w sklepie zawsze pyta mnie o dowód! ;D może pozostanie mi tak i będę wiecznie młoda, hihihi :D:*

    Boże, ile pysznego jedzenia! ;O Ja zawsze popijam w sumie każdy kęs posiłku.Jestem tak jakoś nauczona, mój TŻ zawsze się dziwi,bo wypijam napój zanim skończę jeść xD

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie wszystko wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię omlety :) I jogurt ( nie bananowy ) z bananem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mniam, ale zrobiłaś mi smak! szczególnie na te owoce :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie :) Mogłabyś mi powiedzieć co dokładnie jest w pierwszym zdjęciu w śniadanku ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwsze zdjęcie to sałatka grecka (pomidory, pekińska, ser feta + sos knorr), dżogurt, kawa :D:D

      Usuń
    2. Pysznie :) Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
  17. Omg... Jakie pysznosci! *-* Uwielbiam takie jedzenie, tylko niestety strasznie leniwa jestem i nie chce mi sie tego robic :-(

    OdpowiedzUsuń